U funkcionisanju javnog prevoza na teritoriji grada Kragujevca postavljeni su visoki standardi i JKP Šumadija Kragujevac nastoji da ih održi, ali i unapredi u budućem periodu – rekao je Miloš Ćuić, rukovodilac Sektora javnog transporta putnika JKP Šumadija Kragujevac, gostujući u emisiji Komunalni servis Radio televizije Kragujevac.
Govoreći o trenutnom stanju u javnom prevozu, Ćuić je podsetio da javni prevoz u gradu funkcioniše sa 24 gradske i 14 prigradskih linija, a prevoz putnika se odvija sa 65 vozila koja su u svakodnevnom radu i 8 vozila koja u rezervi, tako da na dnevnom nivou ostvarujemo 1037 polazaka. Na osnovu ugovora koji je obnovljen prošle godine, prevoz putnika na teritoriji grada vrše dva prevoznika: Ariva Litas i Vulović transport.
Grad Kragujevac može da se pohvali da skoro sva vozila koja saobraćaju na teritoriji grada poseduju motore sa euro 4 i euro 5 emisionom klasom što u velikoj meri utiče na smanjenje zagađenja i na zaštitu životne sredine, jer poslujemo u skladu sa standardima Evropske unije koja je postavila visoke kriterijume u pogledu zaštite životne sredine i kvaliteta vazduha, kaže Miloš Đuić.
Gotovo 80 % autobusa koji prevoze putnike u gradu su niskopodni, a zbog konfiguracije terena i uslova u saobraćaju postoji rizik da se ovakvi autobusi koriste i u saobraćaju na prigradskom području i zaseocima. Svi autobusi su klimatizovani, poseduju besplatan WI- FI, a prevoznici su dužni da omoguće da sistem podržava konekciju prema broju mesta za sedenje. U svim vozilima postoji vizuelna i zvučna najava stajališta koja u najvećoj meri pomaže slabovidim i nagluvim licima, kao i najmlađim školarcima da mogu tačno da raspoznaju grad i krajnje odredište. Red vožnje usklađen je za potrebe velike grupe korisnika, prvenstveno đaka i radno angažovanih lica, u skladu sa tim je i formiran broj polazaka. Novina su i četiri nova polaska radnim danima i subotom koja su formirana prema zahtevu industrijske zone „MIND“ parka, objašnjava Ćuić i dodaje da za sada nije u planu povećanje cena s obzirom na to da je poslednje korigovanje cena bilo u julu prošle godine.
Govoreći o javno privatnom partnerstvu Ćuić ističe da je to budućnost u transportu putnika. Osnovni cilj i razlozi za uvođenje javno privatnog partnerstva su postizanje dugoročnih rešenja u unapređenju kvaliteta javnog transporta putnika. Realizacija ovog projekta bi doprinela poboljšanju i unapređenju komunalne delatnosti i omogućavanje održivog sistema prevoza u gradu Kragujevcu na duži vremenski period. Kao najvažniji cilj ovog projekta jeste pružanje kvalitetne komunalne usluge uz postizanje efekata zaštite životne sredine smanjenjem emisije ugljen – dioksida. Najbitnije je da se postavljeni standardi održe i da sve što trenutno imamo u vozilima javnog prevoza besprekorno funkcioniše – poručio je Ćuić.