Vesti

Eko druženje sa glumicom Isidorom Simijonović

Edukacijom Kragujevčana do pravilnog korišćenja pametnih mašina za prikupljanje i sortiranje ambalažnog otpada

U okviru projekta “Reciklažom do vožnje” u Kragujevcu održana je akcija “Recikliraj i osvoji ceger!” gde su građanima predstavljene sve pogodnosti reciklaže, kao i kako se pravilno koriste pametne mašine za prikupljanje i sortiranje ambalažnog otpada. Benefite ove mašine na zanimljiv način predstavila je naša mlada i uspešna glumica Isidora Simijonović. 

Građani koji su koristili pametne mašine dobili su na poklon ceger, a promoteri su im predstavili šta može, a šta ne može da se ubaci u reciklomat.  

Sam događaj je počeo druženjem sa glumcom Isidorom Simijonović koja smatra da je reciklaža najjednostavniji način da građani doprinesu zaštiti životne sredine. 

“Kao glumici i kao čoveku bitno mi je da utičem na širenje svesti o reciklaži. “Recikažom do vožnje” je sjajan projekat koji verujem da može da motiviše građane da recikliraju.

Moram da kažem da sam i ja u početku bila zbunjena kada je u pitanju reciklaža i imala dosta nedoumica, ali mislim da je to normalno i da svako može da se edukuje, ako to želi. Moramo malo više da se posvetimo stvarima koje mi, kao individue, možemo da uradimo za našu planetu”, rekla je glumica Isidora Simijonović. 

Ovakve mašine su novina za građane, zato je bitno da znaju kako se one pravilno koriste. Za pet meseci od početka projekta “Reciklažom do vožnje” građani Kragujevca su pokazali veliko interesovanje za ovakvim načinom odlaganja ambalažnog otpada i spremni su da uz korišćenje reciklomata vrše primarnu selekciju i razvrstavanje ambalažnog otpada, objašnjava direktor JKP Šumadija Kragujevac Marko Vujnović. 

“Ovakve akcije prilika su da se našim sugrađanima skrene pažnja na pojam reciklaže i pravilnog odlaganja ambalažnog otpada, jer samo na taj način možemo da podignemo nivo svesti građana o značaju zaštite životne sredine i reciklaže”, izjavio je direktor JKP Šumadija Kragujevac Marko Vujnović. 

U želji da privuku što više građana da recikliraju, kompanije Sekopak, JKP Šumadija Kragujevac, Tetra Pak, Apatinska pivara i Coca-Cola HBC osmislile su projekat koji kroz sistem nagrađivanja motiviše građane Kragujevca da se aktivnije uključe u proces primarne selekcije otpada. 

“Iako smo radili na edukaciji građana kroz digitalne kanale, zadovoljstvo nam je što smo uspeli da se okupimo i uživo objasnimo građanima kako mašine funkcionišu. Ovaj projekat je novina za sve nas i zato se radujemo predstavljanju rezultata u oktobru. Tada će biti šest meseci od postavljanja reciklomata te ćemo imati reprezentativan uzorak kada su količine prikupljene ambalaže u pitanju,” navodi marketing menadžerka Sekopaka Milica Kuzmanov. 

Za kompanije Tetra Pak, Apatinsku pivaru i Coca-Cola HBC ovakvi projekti su prioritet zbog razvijanja efikasnog sistema upravljanja ambalažnim otpadom, inovativnosti i benefita koje imaju za našu planetu i građane. Saradnja privatnog i javnog sektora je ključna da bi ovakvi projekti zaživeli, a grad Kragujevac prepoznat je kao mesto sa velikim potencijalom da projekat “Reciklažom do vožnje” uspe. 

Građani u pametne mašine mogu da ubace PET plastiku, limenke, staklenu i Tetra Pak ambalažu, a za svaku ambalažu koju ubace u recikomat mogu da ostvare 4,00 dinara za gradski prevoz i Globaltel mobilnu telefonu.