Kako će Kragujevac izgledati do kraja 2024. godine i u 2025 godini u oblasti Sektora niskogradnje, govorio je Marko Radisavljević, rukovodilac Sektora niskogradnje u emisiji Komunalni servis.
Poslednjih godina vremenski uslovi su dozvoljavali da se građevinska sezona produži i tokom zime. Asfaltne baze rade kada je temperatura u plusu, dok se može asfaltirati. Pre godinu dana formirana je ekipa koja je zadužena za krpljenje udarnih rupa, druga za vraćanje ulica u prvobitno stanje i treća koja izvodi radove na krpljenju udarnih rupa na selu.
U prethodne dve godine (2022. i 2023.), asfaltiran je veliki broj ulica. Na gradskom području asfaltirano je 24 novih saobraćajnica i 7 putnih pravaca i ulica na seoskom području.
Uži centar grada je raskopan, A1 radi na sprovođenju optičkog kabla pri čemu 20 km instalacije treba da se sprovede. Jedna do dve ekipe prate njihova raskopavanja, koja su podeljena po klasterima. Prvi klaster je završen, a radovi se nastavljaju. U toku je sprovođenje drugog i trećeg klastera.
U sklopu JKP Šumadija nalazi se Služba puteva, koja je ujedno i upravljač puteva, pa je evidencija o rupama i raskopavanjima u gradu u njihovoj nadležnosti. JKP Vodovod i kanalizacija, kao i druga preduzeća, dužna su da obaveste upravljače puta o sprovođenju radova i raskopavnju. Takve informacije se evidentiraju, a zatim se pravi selekcija po mesnim zajednicama, ulicama i zahtevi se svakodnevno šalju Sektoru niskogradnje na dalju realizaciju.
Što se tiče spiranja kamenog materijala koji je uvaljan, pri velikom nevremenu, jakim kišama, događa se da ogromna količina vode povuče kameni materijal i spusti ga na najnižu tačku, a to su obično asfaltirane ulice. Rešenje za te situacije je asfaltiranje ulica i već je 90% tih ulica asfaltirano.
U sastavu Sektora niskogradnje je i Zimska služba koja ne počinje sa radom sa prvim pahuljama, već 2 - 3 meseca ranije kada se radi remont vozila. Ova služba dežura 24 časa uključujući i dane vikenda i državne i verske praznike. Formirano je 9 ekipa od kojih je 5 zaduženo za gradsko, a 4 za seosko područje. Kada padne sneg, prioriteti su putni pravci Prvog reda kojima saobraćaju autobusi gradskog prevoza. Druge saobraćajnice se čiste sukcesivno u zavisnosti od raspoloživog vremena. Sa prvim pahuljama sve ekipe su na terenu.
Energenata ima dovoljno tako da će biti pokriveni svi putni pravci. Na stanju imamo 2.000 tona soli, 1.300 tona rizle i 10 tona kalcijum hlorida. Preduzeće je potpisalo ugovore sa dobavljačima, a energenti će se sukcesivno povlačiti u zavisnosti od potreba na terenu. Plan rada Zimske službe usvojen je od strane Gradskog veća.
Po naseljima su postavljene žute kante u kojima se nalazi industrijska so, koju sugrađani mogu da koriste u periodu dok se ne pojave ekipe Zimske službe. Njihova je obaveza da ispred svog dvorišta očiste i trotoar. Ukoliko bi se dogodila neka nezgoda i pritom dođe do povrede, odgovornost ne bi snosilo JKP Šumadija.
I na seoskom području prioritetno se rešavaju trase javnog gradskog prevoza. Ukoliko se dogodi da zbog snega mora da dođe do skraćenja linije na vreme se obaveste kolege iz Sektora javnog transporta putnika.
Tokom zime prioritetno će biti dežurstvo i angažovanje Zimske službe, a na proleće u saradnji sa Gradskom upravom za komunalne poslove nastaviće se radovi na izradi putne infrastrukture.