Vesti

Svi autobusi u gradskom prevozu biće novi do kraja sledeće godine

U kakvom stanju su autobusi koji prevoze putnike JTP – a u gradu, da li su autobusi udobni, kakve su okretnice, stajališta i o svemu onome što je vezano za gradski prevoz, govorio je Miloš Ćuić, rukovodilac Sektora JTP – a u Javno komunalnom preduzeću Šumadija Kragujevac.

Da podsetimo sugrađane, od 1. decembra 2023. godine, grad Kragujevac je raspisao javnu nabavku, nakon čega je posao dobila ASP „Strela“ Obrenovac u konzorcijumu sa „Vulović transportom“. ASP „Strela“ je ušla sa potpuno novim vozilima, a 34 starih vozila Vulović transporta po Ugovoru treba da bude zamenjeno do kraja sledeće godine. Prema najavama prevoznika 10 novih vozila treba da stigne do kraja godine.

Pri raspisivanju javne nabavke, osnovni kriterijum je bio da vozila budu nova, da emisiona klasa motora iz ekoloških razloga bude euro 6, a ostali zahtevi su se odnosili na brojače putnika na vratima, video nadzor, WiFi, kao i klimatizaciju vozila.

Zbog ekstremno visokih temperatura, na starijim tipovima vozila došlo je do malih problema sa uređajima za hlađenje, a tim mehaničara „Vulović transporta“ svakodnevno radi na održavanju tih uređaja na vozilima. Uključeno je i 5 dodatnih Ikarbusovih vozila sa Mercedesovim agregatima (2016. godište), kako bi se vratio stari kvalitet prevoza u gradu.

U ranijim godinama postojao je letnji i zimski red vožnje. Nije smanjen broj polazaka u letnjem periodu. Grad Kragujevac je odlučio da izađe u susret našim sugrađanima sa maksimalnim komforom kako nebi presedali, kasnili na posao, ili da ne bi došlo do stvaranja nepotrebnih gužvi u prevozu.

Ukupno 65 vozila saobraća kragujevačkim ulicama, a sa rezervnim, imamo na raspolaganju 72 vozila.

Važno je napomenuti da u Kragujevcu postoji kultura plaćanja, odnosno svi putnici ulaze na prednja vrata i tom prilikom se validiraju.

Grad Kragujevac je 2019. godine, nakon Beograda među prvim gradovima uveo sistemsi deo naplate karata (tiketing – elektronsko plaćanje) i takve inovacije građani su prepoznali na najbolji način.

U gradskom prevozu u Kragujevcu sva vozila su niskopodna i opremljena su rampom za osobe sa invaliditetom. Vozač je u obavezi da spusti rampu za invalidna lica i nakon ulaska da zatvori rampu i nastavi vožnju.

Dovođenjem novih investicija, odnosno otvaranjem novih preduzeća uvećan je broj polazaka, naročito na linijama koje gravitiraju ka Industrijskoj zoni. Na liniji 608 Kragujevac – Gornje Jarušice – Mind park, uvećan je broj polazaka, pri čemu se usklađuje vreme polazaka vozila sa radnim vremenom zaposlenih u kompanijama.

Vremenska karte (120 minuta) i dalje važe, odnosno cena karte u tom vremenskom intervalu je 95,00 dinara, bez obzira koliko puta putnik preseda (75,00 + 20,00 +0,00 ...).Moguće je kupiti i papirnu kartu kod vozača koja košta 160,00 dinara, ukoliko putnik na vreme nije produžio kartu, ili dolazi iz drugog grada.

Cene karata nisu menjane dve godine. Za sada nema indicija za promenom cene, mada se prate parametri na tržištu koji utiču na cene derivata, indeksa rasta cena i sl.

Najbrojniji korisnici besplatnih karata su lica sa i preko 65 godina i đaci osnovnih i srednjih škola, zatim dobrovoljni davaoci krvi sa 75 i više puta, socijalne kategorije, kao i lica obolela od pojedinih bolesti.

Prevoznici su u obavezi da održavaju higijenu vozila, a kontrolori JTP – a pre nego što vozila izađu na linije obavljaju kontrolu samih vozila.

Uz donaciju gospodina Slave Milanovića i grada Kragujevca urađeno je 5 potpuno novih stajališta u naselju Šumarice, od toga 4 stajališta sa 3 modula i stajalište „Poskurički put“ sa 5 modula prema projektu stajališta. U ovoj godini Grad je investirao u 2 okretnice i to Bresnica – Vodovod, odnosno Ždraljica – Vodovod. Urađena je sanacija i kompletno asfaltiranje okretnice u Dragobraći, ugrađen je potpuno novi kameni materijal.

Kod produženja karte, smanjen je obim dokumentacije zato što se zahtevi podnose elektornski (sa PIO fondom, Nacionalnom službom za zaošljavanje i RFZO - om). Za penzionere je neophodna lična karta kao i stara personalizovana karta za produžetak. Đaci u osnovnim školama dobijaju personalizovanu kartu za kompletno osmogodišnje školovanje, dok je za osnovce četvorogodišnja i svakog septembra su u obavezi da dođu da je produže.