Gotovo sva semaforska signalizacija u Kragujevcu je zamenjena, ostale su još četiri prometne raskrsnice i očekujemo da se taj posao završi u toku jula i avgusta meseca. Svi semafori su novi sa LED izvorom svetlosti, većina je umrežena i postoji tehnička podrška nadzora i upravljanja semaforima - rekao je Dragomir Čairović, rukovodilac Sektora signalizacije i javne rasvete JKP Šumadija Kragujevac gostujući u emisiji Komunalni servis Radio televizije Kragujevac.
JKP Šumadija trenutno sprovodi projekat koji podrazumeva razvoj softvera koji bi omogućio nadzor i kontrolu u realnom vremenu, što znači da bi svaki problem na raskrsnicama bio evidentiran, i putem SMS poruke bi stizao signal o vrsti kvara kako bismo u najkraćem roku reagovali i otklonili kvar. Zamenom semaforske signalizacije na četiri preostale raskrsnice, grad Kragujevac biće prvi grad u Srbiji koji ima kompletnu LED semaforsku opremu, a efekti se ogledaju kroz bolji stepen vidljivosti, štednju eletrične energije, ali i trajnost ovakve vrste signalizacije, rekao je Čairović.
Od januara ove godine u okviru Sektora obavljaju se i poslovi javne rasvete, a pored bolje i efikasnije realizacije posla, plan je da Služba javne rasvete preuzme održavanje semaforske signalizacije, kako bi Služba signalizacije obavljala poslove obeležavanja i postavljanja horizontalne i vertikalne signalizacije. Što se opreme i mehanizacije tiče, Sektor je dobro opremljen, nabavljene su dve dizalice sa platformom za potrebe javne rasvete, a u ovoj godini očekujemo da nam stignu neka vozila i mašine neophodne za bolje funkcionisanje.
Radovi na obeležavanju horizontalne i vertikalne signalizacije počeli su u martu na teritoriji grada Kragujevca. Prioritet predstavljaju zone obrazovnih ustanova, gde se u cilju povećanja bezbednosti vrši obeležavanje postojeće i dodavanje nove saobraćajne signalizacije.
Tokom prošle godine, Sektor signalizacije i javne rasvete je, u skladu sa Projektom prolaska državnih puteva kroz grad Kragujevac, postavio nove platforme za usporavanje brzine vozila na četiri lokacije u gradu, dve u Bulevaru kraljice Marije i po jednu u Avalskoj i u ulici Kralja Milana IV. Kako bi se smanjio broj incidentnih situacija, strukom je predviđena brzina prelaska preko usporivača 30 km/h kako bi se vozilo bezbedno i na malom rastojanju potpuno zaustavilo u slučaju iznenadnog prelaska puta. Plan je da se do kraja tekuće godine postave još dve platforme u zonama osnovnih škola i to u ulicama 9. maja u zoni OŠ „Dragiša Luković Španac“ i u ul. Stojana Protića u zoni OŠ „Milutin i Draginja Todorović“ – istakao je Čairović. Radovi na postavljanju platformi izvedeni su prioritetno, a poručena je i kompletna signalizacija koja mora da se uskladi sa Projektom tako da do kraja godine očekujemo da sve državne puteve koji prolaze kroz grad obeležimo propisnom saobraćajnom signalizacijom.