О хоризонталној и вертикалној сигнализацији, као и о саобраћајницама говорио је руководилац Сектора сигнализације и јавне расвете Драгомир Чаировић у емисији Комунални сервис.
И поред високих температура екипе ЈКП Шумадија су на терену. Уведено је флексибилно радно време од 05:00 до 13:00 часова, тако да је овај модел за сада прихватљив, рекао је Драгослав Чаировић. Сва стара опрема замењена је новом, дигиталном, а 2/3 раскрсница је под даљинским надзором и контролом рада. У наредном периоду планирано је да се сва опрема замени новом.
За обележавање хоризонталне сигнализације користи се атестирана боја, класе 56. То је боја која се користи и на државним путевима. До краја јула завршиће се обележавање свих линија водиља, као и пешачких прелаза. У наредних месец дана вршиће се обележавање паркинг места и аутобуских стајалишта. Пред почетак школске године приоритетни радови ће бити у зонама школа.
Динамика обележавања паркиралишта је једном годишње на већини саобраћајница, а у улицама на којима је лош коловози застор потребно је два, или три пута поновити обележавање паркинг места.
Успоривачи саобраћаја се постављају тамо где је угрожена безбедност саобраћаја, на постојећим пешачким прелазима, у зонама школа. Прописана брзина је 50 km/h из разлога, да ако возач уочи пешака има довољно времена да заустави своје возило. Како би се смањио број удеса и прекршаја у саобраћају није довољно само казнити учеснике у саобраћају, већ је потребно и едуковати становништво.
У оквиру предузећа формиран је заједнички Сектор, односно Служби сигнализације придодата је Служба јавне расвете која ће ускоро преузети одржавање семафора. Планира се и увођење тросменског радног времена, при чему би се од пролећа до касне јесени у трећој смени обављао највећи део посла, али још увек не постоје услови за то. Планирано је увођење двосменског рада у следећем месецу.
Ноћна смена у летњем периоду би била идеална за замену сијалица, одмах би могло да се уочи која сијалица не ради, а нема ни гужви у саобраћају. Због ниских температура и лоших временских услова у зимском периоду се не би радило у ноћној смени.
Очекује се замена постојеће расвете, лед расветом. Тај део посла води Скупштина града, а екипе нашег предузећа само асистирају. Завршен је комплетан попис све постојеће расвете у граду и достављени су спискови надлежнима, тако да ће врло брзо бити постављена лед расвета. Лед сијалице имају далеко дужи век трајања, а и много дужи гарантни рок. Извршен је попис свих стубова јавне расвете како на градском подручју, тако и на сеоском, а класирање се обавља по приоритетима (стање стубова, и приоритети линија).
Обележавање путних праваца на територији града Крагујевца, на путним правцима ван градског језгра, на путевима ка селима ради Сектор сигнализације, а обележавање путних праваца на државним путевима обавља Предузеће за путеве, које припада Путевима Србије, односно Републици. Управљач путева је сада у оквиру ЈКП Шумадија и сарадња са њима је веома коректна. У наредних пар месеци извршиће се пројектовање путне сигнализације, како би се у зимском периоду извршило прописно обележавање.
Поломљени саобраћајни знакови се веома брзо замењују, а најбитнија је брзина информације. У зависности од врсте знака и степена хитности, одмах се реагује и могу се заменити и ван радног времена. Мостове које су у власништву Града, одржава наше предузеће (обележавање сигнализације, чићење и заштита од корозије, поправљање мостовске ограде и сл.)
Постављање сигнализације у зонама школа веома је важно. Завршава се пројекат зоне ОШ Станислав Сремчевић (постављено је 8 лежећих полицајаца, сва сигнализација прописана поројектима и стандардима, знаци су са флуоресцентном подлогом). Постављени су и заштитни баријерни стубићи како би онемогућили непрописно паркирање у зонама школа. Пре ове школе већ је завршено неколико школа уз помоћ локалне самоуправе.
На крају излагања Драгомир Чаировић је изразио задовољство изведеним радовима на обележавању хоризонталне сигнализације и радом семафора. Раскрснице су под надзором и чим се примети да нешто не функционише, решава се одмах. Ако је мањи квар у питању, решава се даљински, а екипама на терену је потребно 15 – 20 минута за решавање већег квара.
Планови у области Сектора се односе на: даљински надзор, контролу брзине возила, унапређење система, постављање детектора камера у неком будућем периоду, управљање радом семафора путем вештачке интелигенције која ће да мери оптерећеност, што значи да неће постојати фиксни рад семафора, већ ће зависити од саобраћајног оптерећења, а предуслов за то је изградња обилазнице зато што ће транзитни саобраћај ићи ван града.
Чаировић је истакао да постоји и одлична међусекторска сарадња што се тиче обављана послова, али и када је неопходна размена механизације. Такође, упутио је апел суграђанима, возачима и пешацима да поведу рачуна о понашању у саобраћају и о поштовању посојеће сигнализације да би свима било боље.