Вести

Сви аутобуси у градском превозу биће нови до краја следеће године

У каквом стању су аутобуси који превозе путнике ЈТП – а у граду, да ли су аутобуси удобни, какве су окретнице, стајалишта и о свему ономе што је везано за градски превоз, говорио је Милош Ћуић, руководилац Сектора ЈТП – а у Јавно комуналном предузећу Шумадија Крагујевац.

Да подсетимо суграђане, од 1. децембра 2023. године, град Крагујевац је расписао јавну набавку, након чега је посао добила АСП „Стрела“ Обреновац у конзорцијуму са „Вуловић транспортом“. АСП „Стрела“ је ушла са потпуно новим возилима, а 34 старих возила Вуловић транспорта по Уговору треба да буде замењено до краја следеће године. Према најавама превозника 10 нових возила треба да стигне до краја године.

При расписивању јавне набавке, основни критеријум је био да возила буду нова, да емисиона класа мотора из еколошких разлога буде еуро 6, а остали захтеви су се односили на бројаче путника на вратима, видео надзор, WiFi, као и климатизацију возила.

Због екстремно високих температура, на старијим типовима возила дошло је до малих проблема са уређајима за хлађење, а тим механичара „Вуловић транспорта“ свакодневно ради на одржавању тих уређаја на возилима. Укључено је и 5 додатних Икарбусових возила са Мерцедесовим агрегатима (2016. годиште), како би се вратио стари квалитет превоза у граду.

У ранијим годинама постојао је летњи и зимски ред вожње. Није смањен број полазака у летњем периоду. Град Крагујевац је одлучио да изађе у сусрет нашим суграђанима са максималним комфором како неби преседали, каснили на посао, или да не би дошло до стварања непотребних гужви у превозу.

Укупно 65 возила саобраћа крагујевачким улицама, а са резервним, имамо на располагању 72 возила.

Важно је напоменути да у Крагујевцу постоји култура плаћања, односно сви путници улазе на предња врата и том приликом се валидирају.

Град Крагујевац је 2019. године, након Београда међу првим градовима увео системси део наплате карата (тикетинг – електронско плаћање) и такве иновације грађани су препознали на најбољи начин.

У градском превозу у Крагујевцу сва возила су нископодна и опремљена су рампом за особе са инвалидитетом. Возач је у обавези да спусти рампу за инвалидна лица и након уласка да затвори рампу и настави вожњу.

Довођењем нових инвестиција, односно отварањем нових предузећа увећан је број полазака, нарочито на линијама које гравитирају ка Индустријској зони. На линији 608 Крагујевац – Горње Јарушице – Минд парк, увећан је број полазака, при чему се усклађује време полазака возила са радним временом запослених у компанијама.

Временска карте (120 минута) и даље важе, односно цена карте у том временском интервалу је 95,00 динара, без обзира колико пута путник преседа (75,00 + 20,00 +0,00 ...).Могуће је купити и папирну карту код возача која кошта 160,00 динара, уколико путник на време није продужио карту, или долази из другог града.

Цене карата нису мењане две године. За сада нема индиција за променом цене, мада се прате параметри на тржишту који утичу на цене деривата, индекса раста цена и сл.

Најбројнији корисници бесплатних карата су лица са и преко 65 година и ђаци основних и средњих школа, затим добровољни даваоци крви са 75 и више пута, социјалне категорије, као и лица оболела од појединих болести.

Превозници су у обавези да одржавају хигијену возила, а контролори ЈТП – а пре него што возила изађу на линије обављају контролу самих возила.

Уз донацију господина Славе Милановића и града Крагујевца урађено је 5 потпуно нових стајалишта у насељу Шумарице, од тога 4 стајалишта са 3 модула и стајалиште „Поскурички пут“ са 5 модула према пројекту стајалишта. У овој години Град је инвестирао у 2 окретнице и то Бресница – Водовод, односно Ждраљица – Водовод. Урађена је санација и комплетно асфалтирање окретнице у Драгобраћи, уграђен је потпуно нови камени материјал.

Код продужења карте, смањен је обим документације зато што се захтеви подносе електорнски (са ПИО фондом, Националном службом за заошљавање и РФЗО - ом). За пензионере је неопходна лична карта као и стара персонализована карта за продужетак. Ђаци у основним школама добијају персонализовану карту за комплетно осмогодишње школовање, док је за основце четворогодишња и сваког септембра су у обавези да дођу да је продуже.