О постављању сигнализације у граду, о томе колико су наши суграђани безбедни, као и о иновацијама и вештачкој интелигенцији, говорио је руководилац Сектора сигнализације и јавне расвете, Драгомир Чаировић у емисији “Комунални сервис”.
Повољни временски услови иницирали су радове на обнављању хоризонталне сигнализације, а паралелно са тим радовима врше се и редовни послови који се обављају у зимском периоду на одржавању вертикалне сигнализације.
Званично, сезона за обележавање хоризонталне сигнализације почиње у марту, када постоје оптимални услови за рад. Радови се одређују према приоритетима. Води се рачуна о безбедности најмлађих суграђана, затим се обележавају раскрснице и на крају паркинг места, аутобуска стајалишта и сабирне улице по насељима.
Крагујевац је од 2005. годнине, међу првима у Србији увео ЛЕД семафоре и сваке године, у сарадњи са Градском управом за комуналне послове вршена је замена, скоро све раскрснице су дигитализоване, односно уређаји на раскрсницама су дигитални. Управља се из једног центра, уведен је систем даљинског надзора и управљања. С обзиром да је порастао број возила у граду, а улице су остале истог профила, неопходна је изградња нових саобраћајница, што изискује велика финансијска улагања. Да би смо то ублажили у наредном периоду имплементираћемо систем адаптибилног управљања, као и систем увођења вештачке интелигенције, управљање вештачком интелигенцијом, што подразумева увођење детектора на свакој раскрсници.
Разлика између адаптибилног начина управљања и система вештачке интелигенције састоји се у томе што код вештачке интелигенције нема унапред задатих програма рада, већ се примењују системи неуронских мрежа, где уређај сам учи како да себе побољша и на који начин да побољша проток саобраћаја. Циљ је да се скрати време путовања, смање гужве у саобраћају, а са еколошког аспекта да се смањи емисија издувних гасова . Највећи бенефит очекујемо да ће имати систем ЈТП - а. Део система ће бити и камере, које ће моћи да детектују возила са готово 100% тачношћу, као и да детектује возила по врсти (да ли се ради о теретном, путничком возилу итд). За инплементацију овог пројекта имамо подршку колега, професора са Машинског факултета.
Веома је битно да се систем вештачке интелигенције не квари, већ може доћи до квара само спољне ореме, што је опет у надлежности Службе одржавања у оквиру ЈКП Шумадија Крагујевац. У плану је да се формира један прави центар за управљање саобраћајем. У првој фази планирамо да оспособимо 8 до10 раскрсница, које су битне за функционисање саобраћаја (тамо где су већи застоји, или гужве). Систем камера ће детектовати број возила, тако се бројање фреквентности саобраћаја се неће више радити ручно.
Драгомир Чаировић је говорио и о радовима Службе јавне расвете у оквиру истог Сектора. У питању је постављање ЛЕД расвете у МЗ Маслошево,а у плану су радови и у оквиру комплекса “Крагујевачки октобар” у Шумарицама, што је веома битно, јер су Шумарице плућа нашег града.