Вести

Израда катастра путева као предуслов за унапређење путне инфраструктуре

За потребе унапређења путне инфраструктуре на територији града циљ је да израдимо катастар путева, односно базу података којом руководи Служба путева, а коју би користиле и службе Града и органи МУП-а у свом пословању. Катастар представља личну карту путева са свим подацима, као и евиденцију саобраћајне сигнализације. То је пројекат који би обухватао општинске путеве и градске улице са тежњом да се касније у базу уврсте сеоски и некатегорисани путеви - рекао је Александар Миљковић, руководилац Службе путева ЈКП Шумадија Крагујевац гостујући у емисији Комунални сервис Радио телевизије Крагујевац. 

Служба путева ЈКП Шумадија стара се о стању на градским, општинским и некатегорисаним путевима на територији града. Трудимо се да побољшамо путну инфраструктуру у области саобраћаја, о чему говори податак да је доста тога урађено на асфалтирању улица на градском и сеоском подручју, рекао је Миљковић. 

Служба путева препознаје потребе месних заједница, одређује приоритете за реконструкцију путне инфраструктуре и опредељује средства за реализацију. 

Миљковић истиче да се активно изводе радови на санацији улица после обилних падавина како би улице могле да се безбедно користе и врате у технички исправно стање. 

Говорећи о враћању улица у првобитно стање, Миљковић је истакао са Служба путева врши издавање сагласности и услова за извођење радова на јавним површинама и враћање у технички исправно стање, а максималан рок је 8 дана од дана завршетка извођења радова. 

Када је реч плановима до краја године, Град је определио 15 милиона динара за реконструкцију, односно проширење и уређење пешачких стаза и тротоара. До краја 2023. године у плану је унапређење и развој сигнализације, јер тежимо да Крагујевац добије димензију безбедног коришћења саобраћаја. ЈКП Шумадија Крагујевац у сарадњи са Градском управом за комуналне послове и Агенцијом за безбедност саобраћаја израдиће пројекат сигнализације у зонама школа за шта су издвојена средства у износу од 2 милиона динара за пројектну документацију, док је за извођење радова опредељено 10 милиона динара, рекао је Александар Миљковић.