Едукацијом Крагујевчана до правилног коришћења паметних машина за прикупљање и сортирање амбалажног отпада
У оквиру пројекта “Рециклажом до вожње” у Крагујевцу одржана је акција “Рециклирај и освоји цегер!” где су грађанима представљене све погодности рециклаже, као и како се правилно користе паметне машине за прикупљање и сортирање амбалажног отпада. Бенефите ове машине на занимљив начин представила је наша млада и успешна глумица Исидора Симијоновић.
Грађани који су користили паметне машине добили су на поклон цегер, а промотери су им представили шта може, а шта не може да се убаци у рецикломат.
Сам догађај је почео дружењем са глумцом Исидором Симијоновић која сматра да је рециклажа најједноставнији начин да грађани допринесу заштити животне средине.
“Као глумици и као човеку битно ми је да утичем на ширење свести о рециклажи. “Рецикажом до вожње” је сјајан пројекат који верујем да може да мотивише грађане да рециклирају.
Морам да кажем да сам и ја у почетку била збуњена када је у питању рециклажа и имала доста недоумица, али мислим да је то нормално и да свако може да се едукује, ако то жели. Морамо мало више да се посветимо стварима које ми, као индивидуе, можемо да урадимо за нашу планету”, рекла је глумица Исидора Симијоновић.
Овакве машине су новина за грађане, зато је битно да знају како се оне правилно користе. За пет месеци од почетка пројекта “Рециклажом до вожње” грађани Крагујевца су показали велико интересовање за оваквим начином одлагања амбалажног отпада и спремни су да уз коришћење рецикломата врше примарну селекцију и разврставање амбалажног отпада, објашњава директор ЈКП Шумадија Крагујевац Марко Вујновић.
“Овакве акције прилика су да се нашим суграђанима скрене пажња на појам рециклаже и правилног одлагања амбалажног отпада, јер само на тај начин можемо да подигнемо ниво свести грађана о значају заштите животне средине и рециклаже”, изјавио је директор ЈКП Шумадија Крагујевац Марко Вујновић.
У жељи да привуку што више грађана да рециклирају, компаније Секопак, ЈКП Шумадија Крагујевац, Тетра Пак, Апатинска пивара и Coca-cola HBC осмислиле су пројекат који кроз систем награђивања мотивише грађане Крагујевца да се активније укључе у процес примарне селекције отпада.
“Иако смо радили на едукацији грађана кроз дигиталне канале, задовољство нам је што смо успели да се окупимо и уживо објаснимо грађанима како машине функционишу. Овај пројекат је новина за све нас и зато се радујемо представљању резултата у октобру. Тада ће бити шест месеци од постављања рецикломата те ћемо имати репрезентативан узорак када су количине прикупљене амбалаже у питању,” наводи маркетинг менаџерка Секопака Милица Кузманов.
За компаније Тетра Пак, Апатинску пивару и Coca-cola HBC овакви пројекти су приоритет због развијања ефикасног система управљања амбалажним отпадом, иновативности и бенефита које имају за нашу планету и грађане. Сарадња приватног и јавног сектора је кључна да би овакви пројекти заживели, а град Крагујевац препознат је као место са великим потенцијалом да пројекат “Рециклажом до вожње” успе.
Грађани у паметне машине могу да убаце ПЕТ пластику, лименке, стаклену и Тетра Пак амбалажу, а за сваку амбалажу коју убаце у рецикомат могу да остваре 4,00 динара за градски превоз и Глобалтел мобилну телефону.